سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار سوال و جواب 3
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب

با سلام . فارغ التحصیل تجربی هستم ، تا قبلا از ورود به دوره پیش دانشگاهی درسم خیلی خوب ولی با ورود به پیش دانشگاهی افت شدیدی کردم و الان هم مثل پارسال هستم و هنوز عزمم رو برای خوندن درست و حسابی جزم نکردم . لطفا راهنماییم کنید .

با سلام این اتفاق در هنگام تغییر مقطع به علت تغییر نوع و حجم کار برای دانش آموزان در طول سال ممکنه که پیش میاد . مثلا از مقطه سوم راهنمایی به اول دبیرستان یا از سوم دبیرستان به سال چهارم ما شاهد افت هایی از دانش آموزان هستیم . اگر هم یک راه اشتباه رو تکرار کنیم به همون نتایج قبلی می رسیم . من پیشنهاد می کنم که شما بیاین و از همین لحظه بدون هیچ فکر و خیالی نقش یک داوطلب کنکوری نمونه رو بازی کنید . برای مدت کوتاهی مثل او زندگی کنید . کاری به این رفتار تصنعی نداشته باشید و فقط به خودتون اینو بگید که قراره یک هفته نقش بازی کنم و آدم دیگه ای باشم . ضمیر ناخودآگاه که مرز بین حقیقت و دروغ رو تشخیص نمیده کم کم با این رفتار شما در مدت کوتاه پلان و برنامه ای رو در خودش میریزه و نوع رفتار آینده شما رو کنترل میکنه و اینبار دیگه نوبت خود شماست که با یادآوری نقاط مثبت زندگی گذشته خود و اینکه چقدر در 11 سال زندگی گذشته خودتون خوب بودین و عالی درس خوندین این حس رو تقویت کنید تا خاطرات ناخوشایند پارسال جایگزین رفتار و حس خوب زمان حالتون بشه . این حس خوب ، هوش هیجانی رو افزایش میده و فرد باهوش تر میشه و بهتر درس ها رو میخونه و همین بهتر خوندن اونو در چرخه مثبتی میندازه که در اون زمان فرد باید با تمام قوا کار کنه تا بتونه اون شخصیتی رو که میخواد رو در خودش تثبیت کنه . کل این پروسه چیزی حدود 3 هفته زمان میبره .

در هنگام تست زدن ، بین دو گزینه شک کنم چی کار باید بکنم . بزنم یا خیر ؟

سوال فنی و خوبی پرسیدین . در این موقع از سال پیشنهاد میشه که بذارید که درصدهاتون خالص تر باشه و شک بین دو گزینه رو هم جواب ندین اما در پایان سال یکسری راه کارهایی پیشنهاد میشه که شما خودتون تشخیص بدین که باید شک بین دو گزیه رو جواب دین یا خیر .

سلام . خیلی کلافه ام . نمیدونم الان دو سال هست که کنکور ریاضی دادم ، بهترین رتبه ام شده 40 هزار . میخوام از اول بخونم . بگین چی کار کنم . اصلا چرا اینجوری شده ؟

سلام . این سوال شما ز این طرف به اون طرف هست و من باید از شما بپرسم . شما تو این دو سال کدوم یکی از فرآیندهای ذهنی خودتون رو تقویت کردین ؟ قطعا شما در جهت کنکور حرکت نکردین . انسان موجود عجیب و غریبی هست . من نمیتونم پبذیرم که فرد بیاد یکسال حتی برای کنکور متوسط بخونه و رتبه اش بشه 40 هزار . من انسان وقتی میام و اهداف خودم رو پخش می کنم ، انرژی های درونی من تقسیم به چند میشه و شما دوست عزیز فقط برای رسیدن به یک رتبه 40 هزار از اون استفاده کردین و من به چیزی به غیر از این اعتقاد ندارم ؛ چون دانش آموز دیدم که از اسفند ماه نشسته و خونده و مکانیک خواجه نصیر قبول شده . تیز هوش هم نبوده . بعد چه طور میشه شما با 20 ماه بیشتر از ایشون داشتن زمان بیاین و این رتبه رو کسب کنید . من به شما پیشنهاد میدم که برای اثبات حرفهای من به خودتون بیاین و همین الان مبحث مثلثات رو از کتاب ریاضی 2 و حسابان خودتون باز کنید . قسمت روابط مثلثاتی رو فقط 15 دقیقه بخونید . با این تفکر که بعد از یک ربع فردی میخواد این روابط رو از شما سوال کنه و شما باید به اون همه رو جواب بدین ، پس باید خوب بخونید . بعد بیاید و 10 دقیقه این روابط رو عدد گذاری کنید . مثلا تانژانت آلفای + بتا = تانژانت آلفا + تانژانت بتا ، بر روی یک منهای تانژات آلفای ضرب در تانژانت بتا . همین رو حفظ کنید و بعد یک نفر بیاد و از شما چند تای اینا رو بپرسه ، چند تایی از اونا رو هم برای خودتون آلفا گذاری کنید و به اون زاویه 30 ، 45 درجه بدین تا از فرمول و روابط به عدد هم برسین . حالا برین سراغ یه کتاب تست طبقه بندی کنکورهای سالهای قبل ، مطمئن باشید از سه تا تست یکی رو میتونید بزنید و این عالیه ... فقط و فقط با 30 ، 35 دقیقه کار کردن به این تسلط رسیدین و اگر شما دو ماه اینجوری کار کنید ، حتما از صفر به یه درصد 30 تو ریاضیات می رسید که حاصل اون رتبه زیر زیر نه هزار تو کنکور هست . مشکل شما اینه که درس خوندن زندگی شما نشده و شما استحقاق خیلی بیشتر از اینا رو دارین . در این یکسال نباید زندگی کرد و درس خوند . باید درس خوندن و زندگی هم کرد .

سلام ممنون از همه مطالب زیبا و کاربردیتون . من دانش آموز رشته تجربی هستم . احساس میکنم که خیلیبا کیفیت درس نمیخونم و درسی که به قول شما میشه تو دو ساعت خوند رو تو 4 ساعت و حتی بیشتر میخونم و دارم مدام از بقیه عقب میفتم . منو راهنمایی کنید . فقط میخوام پزشکی قبول بشم .

سلام . سوال خوبی پرسیدین . این مشکل خیلی از بچه هاست . یه سوال ازتون دارم ... چند ماه پیش درست شب امتحانات نهایی هم اینجوری درس خوندن رو کش میدادین ؟ این مشکل حتی در بین دانشجویان هم دیده میشه که مثلا در عرض 5 ماه جزوه طبقه بندی و سبک و مستمر رو نمیخونند ، بعد یه روزه پر فشار و پر تراکم 200 صفحه رو می خونند . اصولا کیفیت وقتی به وجود میاد که یک هوش هیجانی و شوق فرد به درس خوندن بالا بره و دو اینکه فرد برای خودش بازه زمانی رو هر چقدر که میتونه تنگ تر کنه . به این دسته از بچه ها توصیه می کنم که شما ارزیابی در بین برنامه زیاد از خودتون داشته باشین . بعد از هر درس و خوندن اون حتما یک سری تست هم حل کنید . تعویق ارزشیابی و حل تست باعث این میشه که فرد با وسواس و سرعت و دقت کم سراغ درس ها بره و تا هر جایی که دوست داشت اون درس رو لفت بده ... برای همین در معرفی الگوهای برنامه ریزی ذکر کردیم که بهترین شیوه برای برنامه ریزی ، برنامه ریزی تلفیقی از زمان و حجم کار هست . هر وقت که میخواد برین سراغ درس با این دید برین که قراره فردا از 10 صفحه زیست از شما آزمونی گرفته بشه که نمره اون تاثیر مستقیم رو کنکورتون داره  و برای خوندن اون و تسلط رو همه قسمت ها کمتر از 4 ساعت فرصت دارم . اونوقت من میشم دنیای انرژی . باید این 10 صفحه رو با تمام دقت و تمکز بخونم و بعد از خودم سوال کنم که الان تسلط کامل رو داری ؟ بعد با خودت فکر میکنی که چون فردا قراره یه آزمون خیلی مهمی رو بدی بهتره این تست ها رو هم بررسی کنم ، این کتاب هم یه نگاهی بندازم . این نکات رو هم چک کنم و ... بعد نهایتا که شب دارم میخوابم میگم که امشب بهترین شب من بود تو خوندن این درس مثلا زیست . پس اودیم و با استفاده از اصل تراکم در مطالعه و ایجاد حساسیت در خودمون سرعت و کیفیت ایجاد کردیم و حسن این کار اینه که مطمئنا برای کنکور زودتر و بهتر آماده میشیم .

سلام . انقدر که میگن کنکور آزمایشی من اعتقادی به اون ندارم . چون من دارم الان مثلا پایه می خونم و کنکور آزمایشی پیش و پایه رو داره با هم آزمون میگیره و من به برنامه هیچ کدوم نمیرسم . چی کار کنم؟

سلام . سوال شما سوال خیلی متداولی هست . بله . اون دسته از افراد که برنامه خودشون رو دارن ، خوب طبیعی هست که به کل برنامه و بودجه بندی کنکورهای آزمایشی نمیرسن . ولی آیا باید کنکور آزمایشی نداد ؟ خیر . کنکور آزمایشی از شکه شدن شما در سر جلسه کنکور جلوگیری میکنه و باعث میشه خودتون رو در مقاطع مختلف بسنجین و تشخیص بدین که کجای کار اشتباه هست  کجا درست . پس به حذف کنکور آزمایشی به خاطر نرسیدن به برنامه اصلا اعتقاد ندارم . کار شما اینه که برین و همون پایه رو بزنید در آزمون و برگردین . نمره تراز کل و رتبه کل هم مهم نیست . اصل اینه که ما باید در یه محدوده وسیع تری به چالش کشیده بشیم و فقط خودمون از خودمون آزمون نگیریم . این نوع تفکر که آزمون بمونه فقط سه مرحله آخر سنجش و تا اون موقع فقط بخونم و بخونم و بخونم تا به تسلط برسم
، سم هست و خطرناک . خواندن بدون ارزیابی مثل آموزش شنا در خشکی هست .


انتخاب رشته ۹۸ انتخاب رشته آزاد ۹۸ انتخاب رشته سراسری ۸۹ برنامه ریزی موفقیت در کنکور از عید تا خرداد ۹۹

نظرات شما عزیزان:

پویا
ساعت18:19---2 ارديبهشت 1391
با عرض سلام و خسته نباشید لطفاً روش فاکتور گیری در ریاضی در کلاس دوم راهنمایی را در ایمیلم با ذکر مثال توضیح دهید.

رزیتا
ساعت21:14---17 آبان 1390
سلام واسه رشته علوم انتظامی چه رتبه ای در منطقه دو لازم هست؟


میگن یکی از شرطهایش اینه که معدل کتبی دیپلم 14 به بالا باشه اما من معدلم 13:99 هستش و معدل دیپلمم(سه سال دبیرستان 17:57)آیا مشکلی در قبولیم پیش میاد؟
پاسخ:سلام این رشته گزینش های متفاوتی داره ... اگه در گزینش اولیه که بیش از حد ظرفیتش هست و معیار فقط شرایط علمی هست پذیرفته بشین ... برای گزینش پایانی بنا به داشتن امتیازاتی مشکلی برای قبولی نیست


amir mohammad
ساعت20:21---27 مهر 1390
سلام ممنون از این همه راهنماییتون,من دانش اموز پیش ریاضی ام;یه راهنمایی کلی در مورده درس خوندنه با کیفیت واسه کنکور میخواستم.مرسی
پاسخ:سلام .ممنون . درس خوندن با کیفیت یعنی اینکه بتونید از تمم وقتی برای مطالعه در نظر میگیرید استفاده کنید .. تمرکز داشته باشید ، با ذهنی فعال بخونید ، قدرت خلاقیت و .... لازمه اون در نظر گرفتن و تکرار یکسری تمرین هایی هست .. از جمله در موارد افزایش سرعت مطالعه ..پیش مطالعه ... دوره و مرور به موقع ... بدست آوردن زمانهای مناسب برای قرائت هر درس و مهمتر از همه روحیه و انگیزه ای که شما مثلا با چه دید و فکری پای این درس و کتاب میشینید ( ضجر آور و خسته کننده و تحمیلی ....به دید یه فرصت و کسب حس خوب و دوست داشتن هدف ) کیفیت مطالعه حاصل پیچیدن دو یا چند راه حل و دستورالعمل نست که هر فردی با رعایت اون بتونه با کیفیت کار کنه .. کیفیت اندازه گرفتنی نیست و حاصل مجموعه ای از اقدامات پیش ، پس و هنگام مطالعه است رویا آزاد


الهام
ساعت18:32---9 مهر 1390
سلام


من با توجه به سوال و جواب های قبلی تونستم روش مطالعه در درس دینی و عربی و زبان رو یادبگیرم میشه روش مطالعه برای درس های ریاضی و زیست و فیزیکو شیمی رو هم توضیح بدید با یه دنیا تشکر
پاسخ:سلام . تمام زیست به غیر از ژنتیک و فیزیک پیش 2 و شیمی سال سوم در فصل محلول ها و شیمی فصل 1 سال دوم جز ساختار دروس توصیفی و دیگر مباحث جز ساختار دروس تحلیلی به حساب میان که در مورد اونا میتونید دو پست تست زنی و دوره و خلاصه نویسی رو مطالعه کنید و اگر در فصل و درس خاصی به مشکل برخوردین مشخصا سوال فرمایید


asma
ساعت20:31---11 شهريور 1390
سلام.در ازمون های ازمایشی رتبه های با سهمیه و بدون سهمیه را زدند.کدام رتبه اصلی را نشان میدهد.مرسی
پاسخ:سلام . رتبه اصلی شما همان رتبه در سهمیه شماست و رتبه کشوری رنج و میانگین نمره شما رو در مقایسه کل جامعه نشون میده


علیرضا شاداب
ساعت6:33---8 شهريور 1390
با سلام و تشکر فراوان از سایت مفیدتان

آقای افشار من دانش آموز سال چهارم هستم(با معدل کتبی 17.77) رشته ی تجربی از اول تابستان بعضی از دروس را خوب یا دست وپا شکسته خوانده ام مثلا زبان روی درک مطلب و لغات به تسلط خیلی بالایی رسیدم و زیست و شیمی سال دوم را در حد تشریحی خوانده ام وریاضی 2 هم همینطور

درخواست من از شما این است که چند راه کار ویا برنامه ای به من بدهید تا مطالعاتم را محکم تر انجام بدهم مثلا چه درس هایی را بیشتر بخوانم یا رو چه چیز هایی خیلی تمرکز کنم

منتظر جوابتان اگر مقدور است در ایمیلم هستم چون خیلی احتیاج دارم
پاسخ:سلام . نگران درس هایی که دست و پا شکسته خوانده اید نباشید چون این دو ماه اول همه یه جورایی به قلق گیری مشغول بودند . ولی خدا رو شکر کنید که درسهایی که خونده اید از کتابهای خوبی بوده اند . ریاضی و زیست و شیمی 2 و کل زبان دروسی هستند که باید از اول شروع بشوند و خیلی خوبه که نرفتین فارسی و معارف و جاهای حفظی صرف رو بخونید . الان بازهم مهمترین کار شما تمرکز رو دروس تحلیلی و اختصاصی هست . ریاضی و زیست و شیمی و فیزیک + عربی رو در برنامه بذارید و با رویکرد مبحثی و نه فصلی و کتابی بخونید . مثلا تابعی که از دوم شروع میشه رو تا آخرش که در کتاب ریاضی 3 هست ادامه بدین و تمام کنید و هر فصل و مبحثی که به نوعی مستقیم یا غیر مستقیم با قبل و بعد خود کار داره و مرتبط هست . مثلا تا زمانی که تابه و مثلثات رو خوب روش مسلط نشدین سراغ حد نرین و به همین ترتیب برای کتب دیگه . تا آخر تابستان کار تستی این کتبی که تشریحی کار کردین رو تموم کنید و با شروع از مهر با برنامه آزمونی پیش برین و طبق برنامه اون به فرم خوندنتون قالب مشخصی بدین


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: